1. نظرسنجی پیامکی
درخواست ارائۀ بازخورد از مشتریان حین اینکه برای شما بازخوردی ارزشمند را مهیا می کند، موجب تشویق آنها به مشارکت می شود. این روشی موثر برای دستیابی به نتیجه و راهی برای برقراری ارتباطی دو طرفه است. نوعاً، استفاده از پیامک انبوه سریعترین، مستقیم ترین و کاراترین راه برای برقراری اینگونه ارتباط است و نیز مقرون به صرفه است. استفاده از یکسامانه پیامکی به منظور برقراری ارتباط با مخاطبین، دریافت بازخورد و برآوردن نیازهای مشتریان طبق بازخوردها، نظرسنجی پیامکی توسط همۀ افراد، از سیاستمداران و تیم های ورزشی گرفته تا سازمانهای غیرانتفاعی، رستوران ها و مالکان کسب وکارهای کوچک می تواند بازخورد بسیاری در پی داشته باشد.
2. احراز هویّت دومرحله ای
تأیید هویّت دو مرحله ای از طرق متعدّدی موجب ارتقای امنیّت نرم افزار کاربردی شما می شود. این نوع تأیید هویّت را می توان گامی حیاتی در تشخیص هویّت برای بانکداری اینترنتی و تجارت الکترونیک در نظر گرفت. اما کاربرد جدیدتر آن در برنامۀ حمل ونقل تاکسی پلیز قابل مشاهده است. این برنامه دارای قسمتی برای ترجمه است که موجب حذف موانع زبانی برقراری ارتباط بین رانندگان تاکسی و مسافران در آسیا می شود. به کارگیری احراز هویّت دو مرحله ای موجب آسودگی خیال همۀ مسافران من جمله گردشگران در سفر می شود.
3. بهبود زندگی
به راستی پیامک انبوه می تواند باعث نجات زندگی شود. همزمان با کاهش نگران کنندۀ میزان اهدای خون در سطح جهان، به هنگام کمبود شدید خون از پیام کوتاه برای یادآوری نوبت بعدی اهدا به اهداکنندگان خون استفاده می شود و از ایشان خواسته می شود تا دوباره خون اهدا کنند. علاوه بر این می توان به اهداکنندگان هنگام استفاده از خونشان پیام کوتاه ارسال کرده و به این وسیله به اهداکنندگان خاطرنشان کرد که خونشان به طور بالقوه یک زندگی را نجات می دهد و آنها تشویق به اهدای دوبارۀ خون در آینده می کند. از این طریق گفتمانی بر بستر رسانۀ اجتماعی ایجاد می شود، پیام در بین افراد منتشر می شود و قابلیّت مشاهدۀ آنلاین ایجاد می کند.
بسیاری از شرکت ها بازاریابی پیامکی را با کمپین های ایمیلی خود یکپارچه کرده اند. با نرخ 98 درصدی رویت محتوای تبلیغاتی پیام های کوتاه، آنها از اهمیّت بالا بردن نرخ رویت محتوای ایمیل ها و در نهایت ارتقای نرخ تبدیل آگاه شده اند و از طریق ارسال پیام کوتاه انبوه این دو را یکپارچه کرده اند. گنجاندن آدرس وبسایت ها در متن پیامک، باعث افزایش ترافیک پایگاه های اینترنتی می شود و مشترک شدن افراد را در وبسایت ها تقویت می کند. بازدیدهای مشتریان به طور کل افزایش یافته و شرکت ها می توانند فعالیّت مشتریان را از طریق پیام کوتاه پیگیری کنند. این کمپین ها با کلمات کلیدی به پیش رانده می شود و باید برای دریافت کننده شفاف و سودمند باشند. لازم است شرکت ها ایده های جدیدی بیاندیشند و پا به پای روندهای جاری حرکت کنند تا مشارکت مشتریان خود را حفظ نمایند
5. کمک به آموزش
موسسات آموزشی در سرتاسر جهان از ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه استفاده می کنند تا از طریق ارسال پیامک به هنگام لزوم تغییر استاد به طور همزمان به اساتید، دانشجویان و والدین دست یابند و در ارتباط با والدین پیشقدم شوند. در این روش پیام های کوتاه موثر و سریع به دریافت کنندگان منتخب ارسال می شود و طی آن پرسیده می شود چه کسی به عنوان معلّم جایگزین حاضر به فعالیّت است. این روش با حذف کار پرزحمت برقراری تماس تلفنی باعث صرفه جویی در زمان می شود. دریافت کنندگانی که مایل به کار هستند فوراً پاسخ می دهند ومی دانند آنکه زودتر پاسخ دهد زودتر به خدمت گرفته می شود.