با گسترش درک این موضوع که پیامک تبلیغاتی
میتواند ابزارمناسبی برای بازاریابی وتعامل باشد، بدیهی است که صنایع
بیشتری آن را به کار می گیرند .هتل ها و مجموعه های اقامتی نیز از این
قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله ابتدا به بررسی وضعیت کنونی بازاریابی
پیامکی و ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی می پردازیم و در گام بعدی به بیان توصیه های کاربردی پیامک انبوه و ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی برای صاحبان هتل ها و مراکز اقامتی می پردازیم.
به منظور درک ارزش بکارگیری پنل اس ام اس به عنوان یک ابزار بازاریابی باید عمیقتر شویم و میزان فراگیری و سودمندی استفاده از یک سامانه پیامکی را به عنوان یک ابزار ارتباط شخصی بررسی کنیم.
هدف اولیه ارسال پیامک
باید ارتقاء خدمات رسانی به مشتریان باشد. مشتریان آن را دوست دارند،چراکه
در حقیقت ارسال اس ام اس راهی عالی برای دسترسی به مشتریان به گونهای
راحت وبرتراست.
واگر شما به نسل هزاره*
بنگرید که به سرعت در حال تبدیل شدن به بزرگترین بخش بازارهستند، در می
یابید که پیامک برای این نسل برمکالمه ارجح است. طبق تحقیقات ما، اکثریت
فراوانی از افراد – به طور دقیق 75 درصد– میان گزینههای اساماس و تماس
تلفنی، پیامک را انتخاب میکنند.
پس تلفن را قطع کنید و انگشتان خود را به کار بگیرید.
شما به عنوان صاحب هتل می توانید با ارسال پیامک انبوه منو غذای هر وعده را به مسافران اعلام کنید وسپس با دریافت پیامک ازآنها سفارش آنها را زودتر ثبت کنید.
همچنین صورتحساب مسافران را از طریق ارسال پیام کوتاه به آنها متذکر شوید.
*تولّد این نسل در اواخر دهه ۱۹۷۰ یا اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دهه۲۰۰۰ به پایان رسیدهاست که در ایران برابر با شروع دهه شصت تا آغاز دهه هشتاد است. (ویکیپدیا)
2.ارسال و دریافت تاییدیه ها
یکی از طبیعیترین روشهای استفاده از پیامک در هتلها هنگام ورود و خروج مسافر است. از آنجا که این فرآیند در حال حاضر به طور گستردهای مکانیزه شده است (میهمانان به سادگی کلید را از پذیرش دریافت میکنند و صورتحسابها صبح زود از زیر در به داخل سر داده میشود) چرا این تعاملات را به طور کامل ساده و موثر نکنیم؟به کمک اس ام اس میتوانید تاییدیهها را برای میهمانان ارسال کنید و آنها میتوانند با یک کد ساده رسید را تصدیق کنند.
متن پیامک تبلیغاتی یادآوری رویداد های مهم
با توجه به یافته های ما، با دریافت یک یادآوری متنی تعداد بیمارانی که
نوبت خود را فراموش کرده و یا از دست میدهند، کاهش می یابد و به دنبال آن
وقت های کنسلی هم کمتر میشوند. این سیستم ارسال پیامک یادآوری واقعا برای کسب و کارهای این چنینی مؤثر خواهد یود.
1- سالن های آرایش
یادآوری نوبت آرایشگاه: فردا ساعت 10:30 نزد "نام آرایشگاه/نام
آرایشگر"برای کوتاهی مو نوبت دارید. در صورت وجود هر گونه سوأل لطفا با
شماره "شماره تماس" تماس بگیرید.
2- دندان پزشکان
نوبت دندانپزشکی شما نزد دکتر "نام پزشک" برای ساعت "ساعت مورد نظر" روز "تاریخ مورد نظر" تنظیم شده است. "شماره تماس"
3- بانک ها
شما در ساعت "ساعت مورد نظر" روز "تاریخ مورد نظر" در بانک مورد اعتماد
خود "نام بانک" نوبت دارید. مدیر حساب شما "نام مدیر حساب" و شماره تلفن
ایشان "شماره تماس" است.
4- مراکز زیبایی و ماساژ
"نام مشتری" عزیز، نوبت ماساژ تایلندی شما امروز ساعت 5 بعد از ظهر است. لطفا 10 دقیقه زودتر در سالن ماساژ تایلندی حاضر شوید.
5- نمایندگان املاک حقیقی
"نام مسئول" از سازمان املاک "نام املاک" پنجشنبه ساعت 2 بعد از ظهر ملک
را به شما نشان میدهد. لطفا در صورت نیاز به تغییر زمان با این شماره
"شماره تماس" تماس بگیرید.
6- سازمان های کاریابی
شما به
مصاحبه با "نام شرکت" دعوت شده اید. جلسه مصاحبه شما ساعت 10 صبح همین
چهارشنبه در "آدرس محل مصاحبه" برگزار میشود. لطفا در صورت بروز مشکل با
این شماره "شماره تماس" تماس بگیرید. "نام مسئول" از واحد منابع انسانی
"نام شرکت"
اولین نفری باشید که از تخفیف ها و پیشنهادهای "نام فروشگاه/شرکت" باخبر میشوید! برای عضویت در این نقطه کلیک کنید: "آدرس اینترنتی مورد نظر".
متن کامل مقاله را تحت عنوان "قالب های آماده پیامک تبلیغاتی" مشاهده نمایید.
اولین نفری باشید که از تخفیف ها و پیشنهادهای "نام فروشگاه/شرکت" باخبر میشوید! برای عضویت در این نقطه کلیک کنید: "آدرس اینترنتی مورد نظر".
متن کامل مقاله را تحت عنوان "قالب های آماده پیامک تبلیغاتی" مشاهده نمایید.
زیرا تقریبا در 100% از تلفنهای همراه خدمات پیام کوتاه یا (SMS) فعال است و آسانترین کانال ارتباطی در جهان با افرادی که نحوه استفاده از آن را میدانند است همچنین از همه مهمتر اینکه 99% از پیامک ها در عرض 5 دقیقه یا کمتر باز و خوانده میشوند که نرخ بسیار بالایی است.
برای اینکه میزان بزرگ بودن این مقدار را بدانیم، آن را با بازاریابی از طریق ایمیل که میزان باز شدناش 22% است مقایسه خواهیم کرد. بنابر این، وقتی برای ارسال پیشنهادات و کوپنهای تبلیغاتی ویژه از ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده میکنید، نه فقط از ارسال پیامک تان بلکه از خوانده شدنش نیز مطمئن میشوید. در عین حال، این اعداد نشان میدهد که میتوانید از اس ام اس برای فروشهای آنلاین فوری و تبلیغات در همان روز نیز استفاده کنید که بهعنوان مثال راهحل فوقالعاده برای خردهفروشان است. مشتریان نه تنها پیامها را باز میکنند بلکه دوست دارند که چنین پیامهایی را دریافت کنند زیرا حدودا 50% از مشتریان دوست دارند وقتی که نزدیک فروشگاه برند خاصی هستند از طریق تلفن همراهشان پیامهای مربوط به آن برند را دریافت کنند. سادهترین راه برای ارسال این نوع محتوا در تلفن همراه ارسال پیام متنی یا اس ام اس است. این نوع ارتباط مستقیم و یک به یک (1:1) با مشتریان از طریق دستگاه تلفن همراه ارتباط شخصیتری را ایجاد میکند که ROI (بازگشت سرمایه) ارزشمندتر و مثبتتری را به ارمغان میآورد.
همچنین، کوپنهای موبایلی (کوپن هایی که از طریق تلفن همراه مشتری تحویل گرفته میشوند) بیشتر از نسخههای کاغذی بازخرید میشوند. برخی از دادهها نشان میدهند که کوپنهای موبایلی احتمال دارد 10 برابر بیشتر از کوپنهای ایمیلی (کوپنهایی که از طریق ایمیل مشتری تحویل گرفته میشوند) یا کاغذی بازخرید شوند.
نتیجهگیری کاملا روشن است، مردم دوست دارند و میخواهند از طریق پیامک با برندها و شرکتها تعامل داشته باشند.
ترفند این مسئله ارسال پیشنهادات شخصی منحصربهفرد و ارزشمندتری است تا مشتریان احساس خاص بودن بکنند و در نهایت با ارائه دستورالعملی راهی برای صرفنظر کردن در اختیارشان قرار دهیم. شما به مشتریانتان آزادی انتخاب میدهید. درست مانند اینکه در وهله اول برای ارسال پیامک های بازاریابیتان از طریق پنل اس ام اس از آن ها اجازه بخواهید، باید این امکان را برایشان فراهم کنید تا تصمیم بگیرند که آیا محتوای پیامتان جذاب است یا خیر. این کار انگیزه بزرگی برایتان خواهد بود تا برای ایجاد کمپینهای بازاریابی از طریق ارسال اس ام اس نهایت تلاشتان را بکنید.
و در پایان تاکید میکنیم که محتوای شخصی، براساس رفتار خرید قبلی مشتری، میتواند سوخت واقعی برای افزایش سریع فروشتان باشد. دادهها را جمعآوری و آن ها را تحلیل کنید و در نهایت شخصیت خریداران را ترسیم کنید. اگر میخواهد در رابطه با کمپینهای بازاریابی پیامکی به بهترین نتایج دست یابید این مراحل بسیار ضروری هستند و باید انجام دهید.