تبلیغات موبایلی در واقع اطلاعات خصوصی سازی شده، حساس به زمان و مکان را بر روی تلفن هوشمند ارائه می دهد تا آنها بتوانند حتی اگر بسیار مشغول هستند، آنچه دقیقاً احتیاج دارند را در زمانی مناسب تهیه کنند.
تبلیغات در اینترنت و شبکههای اجتماعی بازدهی به مراتب بالاتری از تبلیغات در رادیو و تلویزیون دارند و این در حالی است که هزینه صرفشده برای بازاریابی مجازی بسیار کمتر از تبلیغات در صدا و سیما یا بیلبوردهای سطح شهر است. مهم ترین دلیلی که در پیشرفت و جهان شمول شدن این نوع بازاریابی دیجیتالی می توان متذکر شد حجم انبوه و سهولت دسترسی به کاربران تلفن های هوشمند می باشد.
کاربران موبایل ها در 81% از مواقع در حالت استاده و یا در حال حرکت گوشی خود را چک می کنند.و کاربران تبلت ها 88% در زمان فراغت و در حالت نشسته از تبلت خود استفاده می کنند. به علاوه روز به روز بر تعداد کسانی که با استفاده از اسمارتفون یا تبلت خرید میکنند افزوده میشود.
علاوه براین درزمینه های مالی و اقتصادی نسبت به هزینه های مرسوم برای تبلیغات در صدا و سیما و همچنین بیلبوردها بسیار مقرون به صرفه تر است.
همچنین بررسیها نشان میدهد که کسب و کارها معتقدند مراودات موبایلی، آسان شدن تعاملات تجاری با مشتریان را به دنبال دارد.
طبق گزارشات منتشر شده، 9% رانندگان در هر لحظه از روز مشغول کار با موبایل هایشان هستند. با توجه به این آمار و ارقام چگونه می توانیم به آینده بیلبوردها خوشبین باشیم؟ اگر قرار باشد که حتی رانندگانی که چشمشان به جاده است هم دیگر توجهی به این بیلبوردها نکنند، پی چه کسی به این بیلبوردها نگاه خواهد کرد؟
ارسال پیامک sms ، ارسال پیام چند رسانه ای mms، بلوتوث ، ارسال پیام صوتی و استفاده از تکنولوژی GPSراه های مختلف استفاده از موبایل در زمینه بازاریابی اینترنتی است. در این میان بهره مندی از ارسال پیامک تبلیغاتی از سایر روش ها رایج تر و مرسوم تر است.در نتیجه از بازده مطلوبی برخوردار است، چراکه تمامی دستگاه های تلفن همراه قادر به دریافت اس ام اس و ارسال آن می باشد .
بازاریابی پیامکی در حقیقت یک شیوه بازاریابی و بسیار شبیه بازاریابی ایمیلی است که به کسب و کارها اجازه می دهد به مشتریان خود پیام های بازاریابی و یا پیام های عمومی به صورت انبوه ارسال کنند.
این پیام های بازاریابی می تواند به شیوه های متفاوتی از قبیل پیامک تبلیغاتی ، راه اندازی محصولات ، خطوط جدید ، فروش ، پیشنهادات و موارد دیگر ارسال شود.
در دنیای تجارت مدرن، راه های زیادی برای بازار و تبلیغ کسب و کارها وجود دارد. بازاریابی پیامکی یک راه دیگر آن محسوب می شود. درحقیقت بازاریابی پیامکی، راه کاملا مدرنی برای برقراری ارتباط با مشتریان است.
برای مثال در حالی که مردان، بیشتر تمایل دارند در باره گجت ها و تکنولوژی به جست و جو بپردازند، زنان بیشتر به کوپن های موبایلی ای علاقه نشان می دهند که در باره مد باشد. اپلیکیشن هایی که به شما اجازه می دهند در باره آخرین مدل ها و طراحی های لباس و مو اطلاعات کسب کنید و در عین حال شرایط خاصی را برای مشترکان خود در نظر می گیرند، مورد علاقه خانم ها هستند.
فقط با داشتن یک پنل اس ام اس و یک استراتژی بازاریابی از طریق SMS مناسب می توانید به خیل عظیم این خریداران دسترسی پیدا کنید و تجارت خود را گسترش دهید.