بکارگیری پیامک انبوه برای جذب مخاطبین باشگاه های ورزشی

شما به عنوان صاحب یک مجموعه و باشگاه ورزشی، برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ارسال پیامک انبوه و یا پیامک تبلیغاتی دو هدف کلی پیش رو خواهید داشت:

زمانی که شما به تازگی مجموعه ورزشی و باشگاه خود را در یکمنطقه و یا محدوده راه اندازی می کنید، هدف شما جذب مشتری است. بنابراین پیامک های شما جنبه معرفی باشگاه و اطلاع رسانی خدمات آن را خواهد داشت.
در این مرحله جامعه هدف پیامک های شما هنوز به طور اختصاصی هدفمند نشده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه توصیه می کنیم مقاله بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که مراکز ورزشی و تناسب اندام با آن مواجه هستند، حفظ مشتری است.

ترغیب مشتریان به عضویت

ثبت نام باشگاه یا کلاس بدنسازی را با استفاده ازارسال پیامک آسان‌تر کنید. شما می‌توانید در متن پیامکی که برای افراد ارسال می کنید، از کلمات کلیدی نظیر«ثبت نام» یا «کد مهمان» استفاده کرده و از آنها بخواهید که هنگام عضویت، آن کد اختصاصی را به شما ارائه دهند.

 طرح ارجاع به دوستان

علاوه بر ارائه کد اختصاصی ، شما می توانید مشتریان خود را با طرح ارجاع به دوستان پاداش دهید. شما می توانید در متن پیامک خود به آنها یاد آور شوید درصورتی که افراد مختلفی را به عنوان زیر مجموعه از آن کد اختصاصی استفاده کنند شامل تخفیات مختلف خواهند شد.
بدین ترتیب با استفاده از بروزرسانی تعداد ارجاعات و پاداش‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند به آنها انگیزه دهید.

 تمدید عضویت ساده

قبل از آنکه عضویت مشتریانتان تمام شود، پیامک یادآوری برای آنها ارسال کنید تا عضویتشان را تمدید کنند. زودتر این کار را انجام دهید تا آنها بتوانند با شما تماس بگیرند و دربارۀ مسائل موجود صحبت کنند، یا عضویتشان را لغو کنند. حتما شمارۀ تماستان را در متن پیامک درج کرده تا آنها بتوانند برای تماسی دوباره به شما پیام دهند.

 تبلیغ پیشنهادات خاص

پیام‌هایی مشخص به همراه پیشنهادات تبلیغی خاص مانند پیشنهادات و ارتقائات آموزش شخصی و هزینه‌های ثانویه به آنها بفرستید. اگر یکی از کلاس‌هایی که برقرار می‌کنید پر نشده‌است، پیام‌هایی بفرستید تا مردم را تشویق به عضویت با تخفیفات محدود کنید.

 ارسال پیامک یادآوری کلاس ها

یادآورهای پیامکی، حضور در کلاس‌ها را تا ۴۵% افزایش می‌دهد. یک آدرس اینترنتی هم به همراه برنامه کلاسی لحاظ کنید یا لینکی به صفحه‌ای که آنها می‌توانند در آن برنامۀ کلاس جدید را بچینند، به آنها بدهید. شما می‌توانید پاسخ مردم را مبنی بر اینکه نمی‌توانند در کلاس حاضر شوند یا اینکه می‌خواهند در کلاس جدید شرکت کنند، دریافت کنید.

بازنگریِ اسناد مهم

به جای پست کردن یا ایمیل کردن بروشورهای تبلیغاتی یا اسناد ثبت نام، آنها را در پیامک‌هایتان ارسال کنید. این بدان معنی‌ است که مشتریانتان می‌توانند دربارۀ خدماتتان سریع‌تر و بهتر اطلاعات کسب کنند، و این کار را تنها با نگاه کردن به موبایلشان انجام دهند. به مردم امکان پاسخ دادن بدهید، تا اگر خواستند هر چیزی را با شما در میان بگذارند، بتوانند این کار را انجام دهند، و همچنین بتوانند با تیمِ خدمات مشتریان در ارتباط باشند.

نظرسنجی مشتریان

تجربیات مشتری‌هایتان را با درخواست بازخورد و نظراتشان از آنها بهبود بخشید. با ارسال یک پیامک نظرسنجی می توانید بازخورد امکانات، خدمات مشتریان، و کلاس‌های برگزارشده را جویا شوید. مشتریانتان تشویق می‌شوند به پیامک ها پاسخ دهند و بازخورد صادقانه‌شان را به شما بدهند. شما می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود خدماتتان استفاده کنید.
مقاله نظرسنجی مشتریان از طریق پیامک انبوه به طور مفصل تری به لزوم و اهمیت بکارگیری نظرسنجی های پیامکی پرداخته است.

 پیامک انبوه انگیزشی

با ارسال پیامک های انگیزشی مشتریانتان را به سبک زندگی سالم تشویق کنید. شما می‌توانید توصیه، مشاوره، و نکاتی مفید در ارتباط با چگونگی بهبود سبک زندگی سالم، ارسال کرده و به آنها علاوه براطلاعاتی سودمند ، لینک و آدرس اینترنتی برای پیگیری مطالب بدهید. مثلاً لینک صفحات اجتماعی مثل اینستاگرام را که دربارۀ بدنسازی است، را در اختارشان بگذارید.
از بازخورد ارسال این پیامک ها غافل نشوید. سعی کنید آنها را به طور دقیق تحلیل کنید تا در یابید چه موضوعاتی برای مشتریانتان جذابیت دارد. در این صورت می توانید اقدامات لازم برای ارائه خدمات بهتر در این زمینه را فراهم کنید.

مربیگری از طریق ارسال پیامک

شما همچنین می‌توانید مشتریان ویژه و به اصطلاح VIP خود را شناسایی کرده و خدمات خاص به آنها ارائه دهید. این فرصت همچنین برای کسانی که مربی شخصی در باشگاهتان دارند نیز بسیارمفید است.
شما می توانید برنامه های شخصی ورزشی و یا برنامه های شخصی آنها را یادآوری کرده و بدین صورت به انها خاطر نشان کنید کنید که برای آنها اهمیت قائل هستید.بررسی ها نشان می دهد که در یک دوره 6 ماهه افرادی که پیام های انگیزشی دریافت نکرده اند و رفتن به باشگاه را متوقف کرده اند، بسیار بیشتر بوده است.
بنابراین اگر به حفظ مشتریان با سابقه خود فکر می کنید ارتباط با آنها را ازدست ندهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.