بکارگیری پیامک انبوه برای جذب مخاطبین باشگاه های ورزشی

شما به عنوان صاحب یک مجموعه و باشگاه ورزشی، برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ارسال پیامک انبوه و یا پیامک تبلیغاتی دو هدف کلی پیش رو خواهید داشت:

زمانی که شما به تازگی مجموعه ورزشی و باشگاه خود را در یکمنطقه و یا محدوده راه اندازی می کنید، هدف شما جذب مشتری است. بنابراین پیامک های شما جنبه معرفی باشگاه و اطلاع رسانی خدمات آن را خواهد داشت.
در این مرحله جامعه هدف پیامک های شما هنوز به طور اختصاصی هدفمند نشده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه توصیه می کنیم مقاله بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که مراکز ورزشی و تناسب اندام با آن مواجه هستند، حفظ مشتری است.

ترغیب مشتریان به عضویت

ثبت نام باشگاه یا کلاس بدنسازی را با استفاده ازارسال پیامک آسان‌تر کنید. شما می‌توانید در متن پیامکی که برای افراد ارسال می کنید، از کلمات کلیدی نظیر«ثبت نام» یا «کد مهمان» استفاده کرده و از آنها بخواهید که هنگام عضویت، آن کد اختصاصی را به شما ارائه دهند.

 طرح ارجاع به دوستان

علاوه بر ارائه کد اختصاصی ، شما می توانید مشتریان خود را با طرح ارجاع به دوستان پاداش دهید. شما می توانید در متن پیامک خود به آنها یاد آور شوید درصورتی که افراد مختلفی را به عنوان زیر مجموعه از آن کد اختصاصی استفاده کنند شامل تخفیات مختلف خواهند شد.
بدین ترتیب با استفاده از بروزرسانی تعداد ارجاعات و پاداش‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند به آنها انگیزه دهید.

 تمدید عضویت ساده

قبل از آنکه عضویت مشتریانتان تمام شود، پیامک یادآوری برای آنها ارسال کنید تا عضویتشان را تمدید کنند. زودتر این کار را انجام دهید تا آنها بتوانند با شما تماس بگیرند و دربارۀ مسائل موجود صحبت کنند، یا عضویتشان را لغو کنند. حتما شمارۀ تماستان را در متن پیامک درج کرده تا آنها بتوانند برای تماسی دوباره به شما پیام دهند.

 تبلیغ پیشنهادات خاص

پیام‌هایی مشخص به همراه پیشنهادات تبلیغی خاص مانند پیشنهادات و ارتقائات آموزش شخصی و هزینه‌های ثانویه به آنها بفرستید. اگر یکی از کلاس‌هایی که برقرار می‌کنید پر نشده‌است، پیام‌هایی بفرستید تا مردم را تشویق به عضویت با تخفیفات محدود کنید.

 ارسال پیامک یادآوری کلاس ها

یادآورهای پیامکی، حضور در کلاس‌ها را تا ۴۵% افزایش می‌دهد. یک آدرس اینترنتی هم به همراه برنامه کلاسی لحاظ کنید یا لینکی به صفحه‌ای که آنها می‌توانند در آن برنامۀ کلاس جدید را بچینند، به آنها بدهید. شما می‌توانید پاسخ مردم را مبنی بر اینکه نمی‌توانند در کلاس حاضر شوند یا اینکه می‌خواهند در کلاس جدید شرکت کنند، دریافت کنید.

بازنگریِ اسناد مهم

به جای پست کردن یا ایمیل کردن بروشورهای تبلیغاتی یا اسناد ثبت نام، آنها را در پیامک‌هایتان ارسال کنید. این بدان معنی‌ است که مشتریانتان می‌توانند دربارۀ خدماتتان سریع‌تر و بهتر اطلاعات کسب کنند، و این کار را تنها با نگاه کردن به موبایلشان انجام دهند. به مردم امکان پاسخ دادن بدهید، تا اگر خواستند هر چیزی را با شما در میان بگذارند، بتوانند این کار را انجام دهند، و همچنین بتوانند با تیمِ خدمات مشتریان در ارتباط باشند.

نظرسنجی مشتریان

تجربیات مشتری‌هایتان را با درخواست بازخورد و نظراتشان از آنها بهبود بخشید. با ارسال یک پیامک نظرسنجی می توانید بازخورد امکانات، خدمات مشتریان، و کلاس‌های برگزارشده را جویا شوید. مشتریانتان تشویق می‌شوند به پیامک ها پاسخ دهند و بازخورد صادقانه‌شان را به شما بدهند. شما می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود خدماتتان استفاده کنید.
مقاله نظرسنجی مشتریان از طریق پیامک انبوه به طور مفصل تری به لزوم و اهمیت بکارگیری نظرسنجی های پیامکی پرداخته است.

 پیامک انبوه انگیزشی

با ارسال پیامک های انگیزشی مشتریانتان را به سبک زندگی سالم تشویق کنید. شما می‌توانید توصیه، مشاوره، و نکاتی مفید در ارتباط با چگونگی بهبود سبک زندگی سالم، ارسال کرده و به آنها علاوه براطلاعاتی سودمند ، لینک و آدرس اینترنتی برای پیگیری مطالب بدهید. مثلاً لینک صفحات اجتماعی مثل اینستاگرام را که دربارۀ بدنسازی است، را در اختارشان بگذارید.
از بازخورد ارسال این پیامک ها غافل نشوید. سعی کنید آنها را به طور دقیق تحلیل کنید تا در یابید چه موضوعاتی برای مشتریانتان جذابیت دارد. در این صورت می توانید اقدامات لازم برای ارائه خدمات بهتر در این زمینه را فراهم کنید.

مربیگری از طریق ارسال پیامک

شما همچنین می‌توانید مشتریان ویژه و به اصطلاح VIP خود را شناسایی کرده و خدمات خاص به آنها ارائه دهید. این فرصت همچنین برای کسانی که مربی شخصی در باشگاهتان دارند نیز بسیارمفید است.
شما می توانید برنامه های شخصی ورزشی و یا برنامه های شخصی آنها را یادآوری کرده و بدین صورت به انها خاطر نشان کنید کنید که برای آنها اهمیت قائل هستید.بررسی ها نشان می دهد که در یک دوره 6 ماهه افرادی که پیام های انگیزشی دریافت نکرده اند و رفتن به باشگاه را متوقف کرده اند، بسیار بیشتر بوده است.
بنابراین اگر به حفظ مشتریان با سابقه خود فکر می کنید ارتباط با آنها را ازدست ندهید.

5 راه نوآورانۀ کسب وکارها در بهره گیری از ارسال پیامک انبوه


1. نظرسنجی پیامکی

درخواست ارائۀ بازخورد از مشتریان حین اینکه برای شما بازخوردی ارزشمند را مهیا می کند، موجب تشویق آنها به مشارکت می شود. این روشی موثر برای دستیابی به نتیجه و راهی برای برقراری ارتباطی دو طرفه است. نوعاً، استفاده از پیامک انبوه سریعترین، مستقیم ترین و کاراترین راه برای برقراری اینگونه ارتباط است و نیز مقرون به صرفه است. استفاده از یکسامانه پیامکی به منظور برقراری ارتباط با مخاطبین، دریافت بازخورد و برآوردن نیازهای مشتریان طبق بازخوردها، نظرسنجی پیامکی توسط همۀ افراد، از سیاستمداران و تیم های ورزشی گرفته تا سازمانهای غیرانتفاعی، رستوران ها و مالکان کسب وکارهای کوچک می تواند بازخورد بسیاری در پی داشته باشد.



2. احراز هویّت دومرحله ای

تأیید هویّت دو مرحله ای از طرق متعدّدی موجب ارتقای امنیّت نرم افزار کاربردی شما می شود. این نوع تأیید هویّت را می توان گامی حیاتی در تشخیص هویّت برای بانکداری اینترنتی و تجارت الکترونیک در نظر گرفت. اما کاربرد جدیدتر آن در برنامۀ حمل ونقل تاکسی پلیز قابل مشاهده است. این برنامه دارای قسمتی برای ترجمه است که موجب حذف موانع زبانی برقراری ارتباط بین رانندگان تاکسی و مسافران در آسیا می شود. به کارگیری احراز هویّت دو مرحله ای موجب آسودگی خیال همۀ مسافران من جمله گردشگران در سفر می شود.


3. بهبود زندگی

به راستی پیامک انبوه می تواند باعث نجات زندگی شود. همزمان با کاهش نگران کنندۀ میزان اهدای خون در سطح جهان، به هنگام کمبود شدید خون از پیام کوتاه برای یادآوری نوبت بعدی اهدا به اهداکنندگان خون استفاده می شود و از ایشان خواسته می شود تا دوباره خون اهدا کنند. علاوه بر این می توان به اهداکنندگان هنگام استفاده از خونشان پیام کوتاه ارسال کرده و به این وسیله به اهداکنندگان خاطرنشان کرد که خونشان به طور بالقوه یک زندگی را نجات می دهد و آنها تشویق به اهدای دوبارۀ خون در آینده می کند. از این طریق گفتمانی بر بستر رسانۀ اجتماعی ایجاد می شود، پیام در بین افراد منتشر می شود و قابلیّت مشاهدۀ آنلاین ایجاد می کند.

4. ارسال پیامک انبوه برای بهینه سازی بازاریابی ایمیلی
بسیاری از شرکت ها بازاریابی پیامکی را با کمپین های ایمیلی خود یکپارچه کرده اند. با نرخ 98 درصدی رویت محتوای تبلیغاتی پیام های کوتاه، آنها از اهمیّت بالا بردن نرخ رویت محتوای ایمیل ها و در نهایت ارتقای نرخ تبدیل آگاه شده اند و از طریق ارسال پیام کوتاه انبوه این دو را یکپارچه کرده اند. گنجاندن آدرس وبسایت ها در متن پیامک، باعث افزایش ترافیک پایگاه های اینترنتی می شود و مشترک شدن افراد را در وبسایت ها تقویت می کند. بازدیدهای مشتریان به طور کل افزایش یافته و شرکت ها می توانند فعالیّت مشتریان را از طریق پیام کوتاه پیگیری کنند. این کمپین ها با کلمات کلیدی به پیش رانده می شود و باید برای دریافت کننده شفاف و سودمند باشند. لازم است شرکت ها ایده های جدیدی بیاندیشند و پا به پای روندهای جاری حرکت کنند تا مشارکت مشتریان خود را حفظ نمایند

5. کمک به آموزش

موسسات آموزشی در سرتاسر جهان از ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه استفاده می کنند تا از طریق ارسال پیامک به هنگام لزوم تغییر استاد به طور همزمان به اساتید، دانشجویان و والدین دست یابند و در ارتباط با والدین پیشقدم شوند. در این روش پیام های کوتاه موثر و سریع به دریافت کنندگان منتخب ارسال می شود و طی آن پرسیده می شود چه کسی به عنوان معلّم جایگزین حاضر به فعالیّت است. این روش با حذف کار پرزحمت برقراری تماس تلفنی باعث صرفه جویی در زمان می شود. دریافت کنندگانی که مایل به کار هستند فوراً پاسخ می دهند ومی دانند آنکه زودتر پاسخ دهد زودتر به خدمت گرفته می شود.

هماهنگی پنل اس ام اس تبلیغاتی و استراتژی بازاریابی

 مهم نیست سال های متمادی از عمر کسب و کار شما گذشته است یا صاحب کسب و کاری کوچک و نوپا هستید. در هر صورت بخش مهمی از وقت شما برای طراحی استراتژی بازاریابی صرف می شود.


یادآوری به مشتریان از طریق پنل پیامکی


کسب و کارهای بسیاری در صنایع مختلف وجود دارد که از SMS برای یادآوری به مشتریان خود استفاده می کنند.

  • زمان سررسید پرداخت را یادآوری می کنند.
  • از یک روز قبل، ساعت و مکان ملاقات با مشتری را یادآوری می کنند.
  • چنانچه مهلت تخفیف ‌ها رو به پایان باشد با یک پیام کوتاه آن را به مشتری اطلاع می دهند.
  • وقتی که سفارشات آماده باشد، با یک اس‌ام‌اس به مشتری اطلاع می دهند.

 

قیمت پنل اس ام اس

یک راه موثر و مطمئن برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده از پنل اس ام اس است. پیام ها معمولا ظرف چند دقیقه ارسال می شوند. به علاوه، 98 درصد از تمام پیام های SMS توسط مشتری باز می شود. هیچ کدام از ابزار های ارتباطی با این نرخ بازدید در مقایسه با هزینه های پایین آن، نمی تواند با استراتژی استفاده از پنل پیامکی رقابت کند. نمی توان انکار کرد که استفاده از سامانه پیامکی یک روش مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط با مشتریان با حداکثر بازده سرمایه گذاری را فراهم می کند.

پیگیری ها

می دانید که پیامک های تبلیغاتی بیشتر از سایر روش ها توسط مشتریان دیده می شود. ممکن است مخاطبان ما عضو رسانه های اجتماعی نبوده یا برای چک کردن ایمیل هایشان به اینترنت دسترسی نداشته باشند. بنابراین، با ارسال پیامک انبوه به بانک اطلاعاتی که قبلا ازمشتریان خود جمع آوری کرده ایم با سرعت بیشتر و نرخ بازدید بالاتری پیام خود را به مخاطب می رسانیم.

دریافت بازخورد مشتری

استفاده از پنل پیامک انبوه فقط به ارتباط یک طرفه و ارسال پیام به مشتریان ختم نمی شود، یک رابطه دو طرفه با مشتری است، از رفتار او بازخورد می گیرد و نظرات انتقادات و پیشنهادات او را جمع آوری می کند. به عنوان صاحب کسب و کار می توانید از اطلاعات دریافت شده برای ایجاد تغییرات مثبت و پیاده سازی آن در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید




غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی

لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

برای غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی همراه اول عدد 1 را به شماره 8999 ارسال کنید؛ یا اینکه کد دستوری *8999# یا *800# را شماره گیری نمایید.
اگر مجددا مایل به دریافت پیام تبلیغاتی بودید عدد 2 را به 8999 بفرستید. و یا مستقیما با 9990 تماس بگیرید و فعال سازی یا لغو پیامک را از اپراتور بخواهید.
اگر قبلا اپلیکیشن همراه من را روی گوشی موبایل خود نصب کرده اید به راحتی از طریق مراجعه به این سامانه امکان لغو پیامک را خواهید داشت.


جلوگیری از پیامک تبلیغاتی ایرانسل


برای لغو دریافت پیام های تبلیغاتی ایرانسل عدد 2 را در متن پیامک تبلیغاتی ثبت کنید و به شماره 5005 ارسال کنید. بعد از48ساعت پیام های تبلیغاتی شما حذف خواهند گردید.اگر مجددا خواستید پیامک را دریافت کنید، برای فعالسازی مجدد عدد 1 را با فونت انگلیسی در متن پیامک ثبت کرده و به 5005 بفرستید.
و یا اینکه کافیست از طریق شماره ۷۰۰ (از خط ایرانسل) و یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) با مرکز تماس ایرانسل ارتباط برقرار نموده و درخواست خود را ثبت کنید.

 

غیر فعال سازی پیام تبلیغاتی رایتل

اولین راه استفاده از نرم افزار رایتل من است. با استفاده از منوی "مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده" فعال ‌سازی و غیرفعال سازی پیامک انبوه و ارزش افزوده را مدیریت کنید.
اگر به اپلیکیشن رایتل من دسترسی ندارید از طریق شماره گیری کد دستوری #800* و یا #195* و یا ارسال یک پیامک خالی به شماره 800 و یا 195 اقدام به غیرفعال کردن دریافت پیامک های تبلیغاتی و خدمات مبتنی بر محتوا نمایید.
با توجه به نوع درخواست خود، یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید:
1. خدمات فعال (تمامی سرویس‌های پیامکی فعال شما را نمایش می‌دهد.)
2.قطع خدمات محتوایی (دریافت پیامک‌های ارزش افزوده، همان سرویس‌هایی که به ازای دریافت پیامک، از اعتبارتان کسر می کند را لغو می‌کند.)
3. قطع پیام تبلیغاتی (پیامک‌های تبلیغاتی که از مراکز پیام‌ مانند 100012345 ، 3000012345 و شماره‌های مشابه ارسال می گردد را غیر فعال می کند.)
4. تبلیغ از خط شخصی (می‌‌تواند شماره شخصی که پیام تبلیغاتی برایتان ارسال نموده را گزارش کنید تا تایید اپراتور پیامک‌های ارسالی از شماره اعلام شده قطع گردد.)