چند نکته مهم برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب کودک می‌تواند یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کارها برای پدر و مادر به شمار آید. هنگامی که منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید و یا دوست دارید برای کودکتان اتاق جداگانه‌ای فراهم نمایید، غیر از تهیه لوازم اتاق کودک نیاز است که به رنگ‌ها و المان‌هایی که می‌تواند در رشد و روحیه کودک شما تاثیر بسزایی داشته باشد توجه کنید.

 

برای طراحی کف و دیوار اتاق کودک از محصولات مختلفی می‌توان استفاده کرد. اگر در نظر دارید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک خود، از کاغذ دیواری استفاده نمایید، پس این مطلب می‌تواند به شما کمک نماید از جدیدترین مدل‌ های کاغذ دیواری که در بازار موجود است مطلع شوید. ما همچنین در انتها با معرفی سایت فروشگاهی النین مارکت مجموعه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید انواع کاغذ دیواری با طرح و رنگ‌های متنوع را جهت دکوراسیون اتاق کودک بیابید و یا عملیات نصب کاغذ دیواری را به متخصصان و نصابان این مرکز بسپارید.

 

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک بخش مهمی از خانه به شمار می‌آید، زیرا کودک شما از زمان تولد به بعد مدت زیادی را برای خواب و همچنین بازی در آن سپری خواهد کرد. بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن المان‌های درست و اصولی اتاق خوابی را برای کودک‌تان فراهم نمایید که ضمن داشتن نور و هوای مناسب، از زیبایی و ایمنی بالایی برخوردار باشد.

 

غیر از استفاده از تخت، کمد و فرش مناسب برای اتاق کودک، دیوارهای اتاق کودک یکی از مهمترین بخش‌های اتاق به شمار می‌آید. شما می‌توانید دیوارها را متناسب با سلیقه فرزندتان رنگ آمیزی کنید و علاقه او را برای این منظور جویا شوید. همچنین می‌توانید به جای رنگ از کاغذ دیواری استفاده نمایید. در حال حاضر جدید ترین مدل ‌های کاغذ دیواری در بازار موجود است که متناسب با سلیقه و بودجه خود می‌توانید طرح مورد نظرتان را خریداری کرده و آن را به راحتی نصب نمایید.

 

طرح و رنگ کاغذ دیواری برای اتاق کودک

رنگ‌های جذاب و روشن برای بچه‌ها از جذابیت بالایی برخوردار است پس بهتر است برای دیوارهای اتاق خواب کودک‌تان از کاغذ دیواری رنگی با رنگ‌های شاد استفاده کنید. همچنین استفاده از چراغ‌ها و رنگ‌های تابناک برای کودکان بسیار جذاب است، این نوع رنگ‌ها خلاقیت را در کودکان افزایش داده و تصورات زیبای کودکانه را در آن‌ها بیدار و تقویت خواهد کرد.

 

همچنین استفاده از المان‌های مرتبط با حیوانات و وسایل نقلیه در اتاق خواب کودک نیز می‌تواند روحیه بازی و تلاش و .. را در او برانگیزد.

 

همان طور که اشاره کردیم برای دکوراسیون اتاق خواب کودک، کاغذ دیواری‌های متنوعی تولید شده‌اند. طرح‌هایی مانند جنگل حیوانات، ماه و ستاره، ماشین و قطار و طرح انیمیشن‌هایی که کودکان به آن‌ها علاقمندند. انتخاب کاغذ دیواری‌هایی با طرح و رنگ‌های متنوع می‌تواند در جلب توجه کودکان و فعال شدن ذهن و فکر آن‌ها نقش اساسی داشته باشد. فرقی نمی‌کند کودک شما دختر باشد یا پسر، همین که بتوانید رنگ و طرح‌هایی که او به آن‌ها علاقمند است را در دکوراسیون اتاق خواب کودک خود به کار گیرید، یعنی توانسته‌اید محیطی دلنشین و خوشایند را برای کودک‌تان فراهم نمایید تا بتواند زمان زیادی را برای استراحت و بازی در اتاق خود سپری نماید.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک,دکوراسیون اتاق کودک

طرح های کاغذ دیواری برای اتاق کودک

 

جنس کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کودک

هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای دکوراسیون اتاق خواب کودک از کاغذ دیواری استفاده نمایید، یکی از نکات مهم توجه به جنس آن است. امروزه در بین جدید ترین مدل‌ های کاغذ دیواری، انواع ضد آلرژیک آن که از جنس نانو می‌باشند نیز موجود است. این نوع کاغذ دیواری در کودکان تولید حساسیت نکرده و سلامت آن‌ها را حفظ می‌کند. اگر به سلامتی کودک خود اهمیت می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم این نوع کاغذ دیواری را در نظر داشته باشید.

 

نکته دیگر آن که بهتر است کاغذ دیواری انتخاب شده برای دکوراسیون اتاق خواب کودک از جنسی باشد که در صورت کثیف شدن بتوانید آن را با دستمال مرطوب تمیز نمایید.

 

به این جهت که کودکان زمان زیادی را برای بازی و نقاشی در اتاق خود سپری می‌کنند ممکن است با مداد رنگی روی کاغذ دیواری خط و خطوطی را ایجاد نمایند. شما می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری قابل شست و شو به راحتی به پاک کردن جای دست و خط و خطوط به جا مانده از نقاشی کودکان بپردازید.

 

همچنین بهتر است برای اتاق کودک نوعی از کاغذ دیواری را انتخاب نمایید که در برابر ضربه مقاوم باشد. در این صورت چنانچه کودک به هنگام بازی اسباب بازی خود را به سمت دیوار پرت نماید، کاغذ دیواری دچار پارگی و آسیب نخواهد شد.

 

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک

اصولا استفاده از کاغذ دیواری به نسبت رنگ و سایر محصولاتی که برای طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود از آلودگی کمتری برخوردار بوده و نصب ساده‌تری نیز دارد. برای نصب کاغذ دیواری نصابان می‌توانند تنها در مدت چند ساعت کار نصب کاغذ دیواری را به اتمام برسانند. اگر در اتاق خواب کودک شما وسایلی مانند تخت و کمد و فرش قرار دارد، لازم است پیش از نصب کاغذ دیواری آن‌ها را جمع کرده و به فاصله یک متری از دیوار قرار دهید و یا آن‌ها را از اتاق خارج نمایید تا دسترسی نصابان به دیوارها به آسانی صورت گیرد. پس از انجام نصب کاغذ دیواری می‌توانید اتاق را تمیز کرده و چیدمان وسایل را آغاز نمایید.

 

اگر کاغذ دیواری خود را از مجموعه فروشگاه النین مارکت انتخاب و خریداری نمایید این شرکت عملیات نصب کاغذ دیواری را برای اتاق خواب کودک‌تان در کمترین زمان و توسط نصابان مجرب این حوزه، انجام خواهد داد.

 

درباره فروشگاه النین مارکت

فروشگاه النین مارکت در حال حاضر با ایجاد سایتی به آدرس الکترونیکی www.eleninmarket.com  در بستر اینترنت توانسته است با مشتریان خود ارتباط و تعامل بیشتری را برقرار نمیاد. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید تمامی محصولات موجود در فروشگاه النین مارکت اعم از جدید ترین مدل‌ های کاغذ دیواری و کفپوش و پارکت و .. را ببینید و جهت سفارش، انتخاب و خرید هر یک از محصولات با بخش پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید.

منبع: https://www.beytoote.com/news/selective-news/decoration1-design-child-bedroom.html