جذب مخاطب توسط پیامک تبلیغاتی

ارسال پیامک انبوه فقط متعلق به کسب وکارهای بزرگ نیست- هرکسب و کاری حتی استارتاپ های اقتصادی مبتنی بر تقاضا و خدمات نرم افزاری نیز می تواند از آن استفاده نماید. چرا؟ به این دلیل که این امر ابزار بسیار موثر ارتباطی با مشتریان فعلی موجود وبالقوه آینده می باشد. نرخ کلیک پیامک های بازاریابی پیامکی حدود 35 % است. یعنی ده برابر بیشتر از کلیک های مربوط به بازاریابی ایمیلی.
اگر شرکت ها در استراتژی پیام رسانی به مشتری خود از ارسال پیامک نیز استفاده نمایند، این نرخ می‌تواند بالاترهم برود.
برای برخورداری از شیوه مناسب بازاریابی پیامکی در مقابل بازاریابی ایمیلی باید سه عنصر کلیدی را با هم تلفیق کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم:

  • ارتباط
  • زمانبندی
  • اقدام به عمل(CTA)

اما از آنجایی که مفاهیم فوق با تشابه بسیار در بازاریابی با email نیز بکار گرفته می شود ، لازم است تفاوت های کلیدی که این دو مقوله دارند را با مثال هایی برایتان روشن کنبم تا بتوانید به حداکثر بازدهی دست یابید در غیر این صورت شما بلاک خواهید شد



هدف ارسال پیامک تبلیغاتی ارتباط با مخاطب است

اولین نکته ای که باید به یاد داسته باشید این است که هدف شما از ارسال پیام صرفا دیده شدن نیست. شما با ارسال پیام درواقع باید بتوانید با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید.برای این موضوع کافی است مخاطب خود را به عنوان دوست خود در نظر بگیرید. دراین صورت چه فاکتورهایی را برای برقراری ارتباط با دوستتان برقرار می کنید؟؟
آیا شما با کلام بی ارزش با دوستان ارتباط برقرار می کنید؟ مسلما مخاطبتان از کلام بیهوده و بی فایده شا رنجیده خاطر خواهد شد.
آیا بهتر نیست در کلامتان شخص مقابل را مخاطب قرار دهید؟ کلامتان را متناسب با رفتار مخاطب تنظیم کنید؟
در ادامه به بررسی این فاکتورهای مهم برقراری ارتباط می پردازیم.



  • آیا متن ارسالی برای خواننده ارزشمند است؟

ایمیل های اسپم دار آزاردهنده هستند. اما متن های اسپم دار غیر قابل تحمل می باشند.بسیاری از شما روزانه پیام هایی دریافت می کنید که هیچ ارتباطی با حوزه کاری شما نداشته و حتی جنبه اطلاع رسانی همگانی هم نمی تواند داشته باشد. هیچکس دوست ندارد یکدفعه از ناکجا آباد متن‌های اسپم را دریافت نماید. شما به عنوان صاحب یک شرکت باید این اصل را به خاطر بسپارید که : برای ساخت یک رابطه طولانی مدت و خوب میان شرکت و مشتری، پیغام‌ها را تا جای ممکن متناسب با علایق مشتری انتخاب نمایید.
در زمینه ارسال پیامک باید گفت از آنجا که شما از طریق یک خط مستقیم با مشتری ارتباط برقرار کرده اید، تاثیر گذاری بیشتری را به دنبال دارد و دقیقا به این دلیل است که SMS می بایست برای پیغام های کاملا مرتبط، به کاربران استفاده گردد، نه تکنیک ارسال پیغام بدون هدف مشخص.
در این راستا ارسال پیامک انبوه هدفمند یکی از قابلیت های مهم هر سامانه پیامکی به شمار می رود. بنابراین شما با در اختیار داشن یک پنل اس ام اس می توانید حجم بالایی از شماره تلفن های مختلف را دراختیار داشته باشید و به تفکیک از آن ها بهره مند شوید. برای مثال تنها صنف آژانس های مسافرتی را انتخاب کنید یا ارسال پیامک را به تفکیک سن ، جنس و یا منطقه برگزینید.

امکانات کامل پنل اس ام اس در زمینه ارسال پیامک را در مقاله پیامک انبوه مشاهده نمایید.