کاشت ابرو روی تاتو


کاشت ابرو یکی از روش‌های رایج برای افزایش ضخامت و حجم ابروها می‌باشد. کاشت ابرو به نسبت تاتو ابرو، روش جدیدتری بدین منظور است. در گذشته، بسیاری از افراد برای اینکه حالت ابروهای خود را تغییر دهند از تاتوی ابرو استفاده می‌کردند، اما امروزه کاشت ابرو به نسبت تاتو، طرفداران بیشتری پیدا کرده‌است. به همین دلیل، بسیار از افراد که حتی در گذشته، ابروهای خود را تاتو نموده‌اند، امروزه تمایل به کاشت ابرو روی تاتو دارند. 

تاتو چیست؟

در پاسخ به سؤال تاتو چیست، باید بگوییم که انواع مختلف تاتو وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها با استفاده از سوزن و رنگ‌هایی مخصوص، طرحی بر روی ناحیه‌ای از بدن فرد، کشیده می‌شود. تاتوی ابرو نیز روشی قدیمی برای افرادی است که بخشی از ابروهای خود را به دلایلی از دست داده‌اند و با استفاده از آن، اقدام به پر کردن ابروهای خود نموده‌اند. اما این روش یک سری معایب دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ماندگاری کم آن، احساس درد و ایجاد جلوه‌ای غیر طبیعی در ابروها، اشاره نمود.

همین دلایل سبب شده تا امروزه بسیاری از افراد برای افزایش ضخامت و حجم ابروهای خود از کاشت ابرو استفاده نمایند. همچنین بسیاری از افرادی که در گذشته نیز ابروهای خود را تاتو کرده‌اند، امروزه تصمیم به کاشت ابرو روی تاتو دارند. 


مزایا و معایب کاشت ابرو روی تاتو
 
کاشت ابرو برای بانوان و اقایان روی تاتو به راحتی امکان پذیر است و افراد مختلف به دلایل مختلفی، اقدام به انجام چنین کاری می‌کنند. کاشت ابرو روی تاتو یک سری مزایا و معایبی دارد.

مزایا و معایب کاشت ابرو روی تاتو عبارتند از:

همانطور که در تعریف تاتو چیست، به آن اشاره نمودیم تاتو دارای مواد رنگی می‌باشد؛ همین امر موجب شده تا در زمان کاشت ابرو، مفید واقع شود و از مزایای کاشت ابرو روی تاتو به شمار می‌رود.

کاشت ابرو روی تاتو، مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آن می‌توان به پر نمودن فضای خالی پس از کاشت، اشاره نمود؛ از آنجایی که هنگام کاشت ابرو و پیوند گرافت مو در ابرو، احتمال ریزش وجود دارد و همچنین گراف‌هایی که در ابرو ایجاد شده، متراکم هستند، گاهی پس از کاشت ابرو به دلایل ذکر شده، برخی از نواحی ابرو، دارای فضای آزاد خواهد بود، اما تاتو قبل از کاشت، می‌تواند فضای خالی را پر کند.

به طور کلی مزایای کاشت ابرو روی تاتو، موجب شده بسیاری از افراد پس از گذشت مدتی از تاتو، اقدام به انجام کاشت ابروهای خود کنند. همچنین از آنجایی که با انجام تاتوی ابرو، رنگدانه‌هایی روی پوست ابرو ایجاد می‌شود، مشکل کاشت ابرو را در افرادی که پس از انجام آن با ریزش مو مواجه می‌شوند، رفع می‌کند.
 
شرایط کاشت ابرو روی تاتو چیست؟

به طور کلی، کاشت ابرو، تحت شرایطی انجام می‌گیرد؛ کاشت ابرو روی تاتو نیز شرایط خاص دیگری ندارد و همانطور که به آن اشاره نمودیم به راحتی و با طی مراحل کاشت ابرو  امکان پذیر است.

البته لازم به ذکر است که کاشت ابرو بلافاصله و یا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از تاتوی ابرو، میسر نمی‌باشد. دلیل آن هم زخم‌هایی که است که در اثر تاتوی ابرو در نواحی اطراف چشم و ابرو ایجاد می‌شود؛ اگر با وجود زخم‌ها اقدام به کاشت ابرو نمایید، احتمال عفونت کردن آن بسیار زیاد است. در صورتی که نواحی اطراف ابرو، عفونت کند، احتمال اینکه فولیکول‌های پیوند زده شده، از بین بردن، وجود دارد که در نتیجه آن، ابروها دچار ریزش می‌شوند؛ بنابراین تنها شرط کاشت ابرو روی تاتو این است که چندین هفته از عمل تاتوی ابرو گذشته باشد.توجه به فیزیو لوژی ابرو از موارد مهمی است که برای کاشت ابرو بر روی تاتو نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. علا.ه بر این پزشک متخصص همچنان بانک موی فرد را به دقت بررسی می کند.
 
مزایا و معایب کاشت ابرو روی تاتو

قبل و بعد از کاشت ابرو روی تاتو چه مراقبت‌هایی نیاز است؟
کاشت ابرو روی تاتو، باید با دقت بسیار زیادی انجام گیرد تا پس از آن ابروها، ریزش نکند
به هیچ عنوان از داروهایی که موجب خونریزی می‌شود، استفاده نکنید.
برای تقویت موهای خود در نواحی سر و ابرو، غذاهایی که حاوی ویتامین و پروتئین هستند، مصرف کنید.
از یک هفته قبل از کاشت ابرو، نوشیدنی‌های الکلی و سیگار، مصرف نکنید.
به هیچ عنوان پس از کاشت ابرو روی تاتو، ابروهای خود را دستکاری و یا لمس نکنید، زیرا این کار منجر به ریزش ابروها می‌شود.
مصرف داروی رتینول، موجب نازک شدن پوست می‌شود و در نتیجه آن احتمال خونریزی حین کاشت، زیاد است، بنابراین از یک هفته قبل از کاشت ابرو از مصرف آن بپرهیزید.
برای جلوگیری از ایجاد عفونت‌های احتمالی پوستی پس از انجام کاشت ابرو، می‌توانید از آنتی بیوتیک‌ها مصرف کنید.
پس از کاشت، مراقبت باشید آب داغ به موهای اهدا شونده نخورد، زیرا آب داغ موجب شل شدن و یا از بین بردن گرافت‌های کاشته شده می‌شود.
مواردی که بیان کردیم در موفقیت کاشت ابرو روی تاتو و همچنین ماندگاری کاشت ابرو بسیار تاثیر گذار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.