ویزای شینگن اتریش


اتریش یکی از کشور های اروپایی است که به دلیل جاذبه های توریستی آن مقصد بسیاری از تورست ها و گردشگران است.اما باید در نر داشته باشید اتریش یکی از کشورهای عضو معاهده شینگن است. بنابراین هر سفری که از جانب افرادی غیر از تبعه اروپا به مقصد این کشور انجام پذیرد نیزمند اخذ ویزای شینگن خواهد داشت.


پیست‌های اسکی کشور اتریش یکی از جاذبه های مهم گردشگری اتریش است. اتریش مجهز ترین پیست های اسکی دنیا را در خود جای داده و این پیست های اسکی درکنار طبیعت زیبای منظر آن تجربه بی نظیری را برای علاقه مندان به مناطق سرد و زمستانی فراهم می آورد. پیست های اسکی اتریش مجهز به چشمه های آب گرم و سالن های ورزشی است و ماساژ است.




ویزای شینگن چیست؟


حدو سی و چهار سال پیش بخی کشور های اروپایی برای تردد ساده تر سایر کشور های حوزه اروپا بتوانند رفت و امد راحت تری به اروپا داشته باشند معاهده ای به نام شینگن امضا کردند که بر طبق آن برای 26 کشور اروپایی قانون کنترل پاسپورت برای ورود به این کشور ها اجرا نگردد. همچنین سایر کشور ها نیز در صورت داشتن ویزای شینگن یکی از این 26 کشور می توانند به سایر کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند.


26 کشور عضو شینگن عبارتند از:

 آلمان، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ ،ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، لتونی، لهستان، هلند، سوئد، چک ، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی ، مجارستان، یونان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، مالت، لیختن اشتاین و سوئیس.



درباره کشور اتریش


اتریش سرزمینی سر سبز و زیبا درغرب قاره اروپا است که موسیقی و هنر معماری در آن قدمت دیرینه دارد.زبان رایج کشور اتریش آلمانی است. پایتخت اتریش شهر وین است. المان چک اسلواکی مجارستان و ایتالیا و اسلوانی همسایگان این کشور هستند.  واحد پول رایج آن یورو است.کشور اتریش 9 ایالت مجزا دارد که هر کدام یک رئیس فدرال جداگانه دارد.


کشور اتریش دارای آب و هوای سرد به دلیل قرار گیری کوه های آلپ و همچنین آب و هوای معتدل و گرم را داراست که فرصت گردشگری بسیاری را برای توریست ها فراهم خواهد کرد. علاوه بر این هنر در این کشور هم در سازه های معماری بی نظیر آن و هم در زمینه موسیقی کاملا مشهود است. این کشور موسیقیدان هایی از جمله هایدن و موتزارت را به دنیا عرضه کرده است.

اقتصاد اتریش در زمینه ماشین آلات،استخراج و منسوجات پای برجاست و به عنوان هفتمین کشور ثروتمند اروپا شناخته می شود.



 

انواع ویزای اتریش


همانطور که گفتیم اتریش یکی از کشور های عضو پیمان شینگن است و برای سفر به آن لازم ویزای شینگن اتریش را دریافت کرد.اما انواع ویزای اتریش که شما می توانید برای دریافت آن اقدام کنید به شرح زیر است:

ویزای اتریش نیز همچون ویزای شنگن ۴ شامل دسته است. ویزای نوع A، B، C و D.


ویزای نوع A , B   :


هر دو این ویزا مخصوص ترانزیت و تردد در کشور اتریش است و مناسب افرادی است که قصد عبور از خاک کشور اتریش به مقصدی دیگر دارند. ویزای نوع A  مخصوص ترانزیت هوایی و نوع  B  مخصوص ترانزیت زمینی است.


ویزای نوع C :


این ویزا از نوع توریستی بوده ومناسب افرادی که  با هدف گردشگری و به عنوان توریست قصد ورورد به کشور اتریش را دارند. و بسته به شرایط سفر شما خود به دو دسته زیر تقسیم می شود:


 Single-entry یا ویزای سکبار ورود که شما با دریافت آن می توانید یکبار وارد حوزه شینگن شوید و به محض اینکه کشور مورد نظر را ترک کنید ویزای شما باطل می شود حتی اگر زمان اعتبار ویزای شما به پایان نرسیده باشد.


  Multiple-entry یا ویزای چندبار ورود که به شما 90 روز اعتبار می دهد و شما این 90 روز را برای 6 ماه از سال را خواهید داشت.

 

ویزای نوع D :


این ویزا که با نام ویزای اقامت نیز شناخته ی شود به شما اجازه اقامت 90 روزه تا 6 ماهه را می دهد. این مدت 90 روز برای مدت 180 روز یا 6 ماه اعتبار خواهد داشت.

اما به طور کلی شما می توانید برای  انواع ویزای توریستی، تجاری، فرهنگی و ورزشی، ترانزیت فرودگاهی، پزشکی، تحصیلی،، دیدار با خانواده، ویزای کاراتریش  و اقامت دائم به مقصد اتریش اقدام کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.